Sunday, April 4, 2010

Kagum dengan ibu beranak ramai tuu...

Gambar Ariff ketika berumur 2 bulan..saya ambil gambar ini untuk dicuci dan ditatap di tempat kerja konon. Maklumlah ..first time dapat orang baru. Comelnya...(masuk bakul)
Cuti hari Ahad...memang best. Time to sleep and releks manjang.

Sekarang ni Ariff memang agak fussy and menjengkelkan. Macam mana ek nak saya describe kan..Bila takde kawan dia ngajak orang berkawan. Tapi bila dah mula main dengan segala mainan dia akan cepat melenting..puk puk ngan segala mainan yang ada ditangannya..saya ni ibunya selalu jadi mangsa pukk. Lepak lepuk jerlah. Selalu dia tak puas hati...tak nak makan, sejak hidung berhingus selalu dia hilang mood makan, hilang selera kot.
Masalah heavy wetter dia tak hilang lagi..adakah tumpuan kasih sayangku sudah berkurangan. Saya patut mengambil perhatian kepada dia lagikah? Malam tadi bawa dia ke majlis Maulidurasul...dia cepat bengang dan bosan.nangis jer. Usik sana usik sini..sampai pak cik jaga P.A system marah kat dia atau akukah? barulah dia diam and peluk saya then tidor..begitulah hari2 dia. Saya jadi trauma nak bawa dia bercampur ngan orang ramai.
Ni baru anak seorang..kurasa seharian dengan dia dengan aksi2 menyepahkan barang dah macam karam..dengan tak makan dia..suka baling2 barang berlanjutan..Takde idea nak mendidik anak? Gitulah.. Aku kagum dengan ibu beranak ramai nuuu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...