Friday, August 13, 2010

Apa yang mama buat sehari sebelum bersalinkan Iman?

26 Jun 2010 ialah Hari Jadi Mama..usia kandungan 38 minggu, hari itu mama puasa qada', ingat nak qada puasa hari esoknya pula iaitu hari Ahad..tapi tak ganti sebab Pak Ngah ajak pergi Melakaaa....orang kata kalau banyak berjalan cepat bersalin..maka pada 27 itu trutt..trutt..


Pasaraya Cowboy, Melaka. Banyak barang murah dan borong terutama barangan hantaran dan cenderahati untuk para tetamu bagi majlis perkahwinan. Mama jalan sana, jalan sini..tengok barang.

Gambar Ariff dan abang2 sepupu, sambil Pak Ngah gigih mengangkut barang dalam boot kereta.


Selepas Cowboy, sebenarnya kami singgah makan di Jaya Jusco Bandaraya ..kemudian meneruskan perjalanan ke pantai Kelebang yang dah macam padang jarak, padang terkukur.
Malamnya mama menonton siaran bola sepak ...dan pukul 3paginya dah rasa sakit bersalin.
Sekian.
Mengapa ek? selepas bersalin mama rasa macam orang baru, padahal baru semalam perkara-perkara yang biasa kita buat itu adalah biasa jer..Fahamkah?
Bulan Ramadhan ini mama bagai orang baru mendapat ingatan semula...semua nak kena ingatkan dan belajar semula seperti niat puasa, sebab2 yang membatalkan puasa, amalan2 di bulan puasa dan zakat fitrah. Moga Ramadhan milik kita. Amin







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...