Wednesday, April 10, 2013

Thinking of HijrAH..

Rentetan demi rentetan peristiwa dalam hidup saya sejak 5 tahun lepas ini...bagaikan satu petunjuk betapa satu anjakan perlu dilakukan dalam hidup saya. Sejak kelahiran Iman, Haji, bertukar sesi dan perubahan kepemimpinan...dan yang paling baru ialah kematian bapa saya benar-benar mengejutkan saya. Bila rakan-rakan semaktab masing-masing pun  mencapai kecemerlangan dalam pekerjaan kenapa saya berasa sahaja pendapatan yang saya terima setiap bulan semakin kurang keberkatan serta isyarat-isyarat dan petunjuk yang semua bagai menuding jari bahawa tidak cekapnya saya mengatur kehidupan. Bila sahaja sifat dan kelemahan kita mula dipertontonkan dan dijaja dimerata dan disiarkan di khalayak rakan-rakan yang dianggap rakan tetapi sebenarnya hanya saudara seIslam yang sepatutnya melindungi aib dan kelemahan dan digantikan dengan nasihat dan teguran benar-benar merimaskan dan melemahkan semangat. Bila dahulu kekuatan dan kelebihan kita benar-benar menjadikan kita sepasukan sebaliknya sekarang sebenarnya-benar kekosongan. Bila insiden demi insiden  yang didengar dan keluhan yang hanya mampu diluahkan kepada rakan-rakan di tepi jalan nampaknya perkara ini SERIUS!!  Bagai api dalam sekam...sedang memusnahkan dari dalam. Ya Allah selamatkan aku!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...