Saturday, July 11, 2009

Kebaikan Susu Ibu Mama Ariff..

Sedar tak sedar...malam-malam begini (1.30 pagi) dihujung minggu, aku telah berjaya mengharungi dunia keibuan yang penuh liku? Tak jugak. Hari-hari yang membahagiakan barangkali. A moment yang aku perasan yang aku rasa sendiri tapi sebenarnya telah dirasai oleh ibu-ibu sejak bergenerasi. Dan..yang lebih mengharukan, aku telah menyusui anakku tanpa sebarang susu tin. Anakku tak mengenal rasa susu tin, atau susu formula atau susu tepung kerana keenggananku membeli susu tepung itew. Aku yang tidak mahu memperkenalkan anakku dengan susu tepung.

Ilmu pengetahuan dan kempen kesedaran penyusuan ibu itu adalah KUNCI kepada kejayaan penyusuan ibu. Dalam keadaan aku sedar nipun ..betapa baiknya susu ibu, aku masih tidak dapat menafikan keperluan susu tepung sebagai pengganti alternatif susu aku. Kenapa ya...kepercayaan bahawa susu tepung sebagai "buat tambah-tambah" bagai sudah menguasai pemikiran kita.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...