Wednesday, November 23, 2011

Tanpa Tajuk

Saya sangat mencintai SEJARAH, pada suatu masa dahulu saya pernah bangga menjadi siswi Sejarah di Universiti Malaya. Rupa-rupanya saya hanya syok sendiri. Bila saya jadi cikgu Sejarah kepercayaan saya mulai berubah, pandangan hidup saya juga semakin lama semakin luntur terhadap Sejarah....kerana susahnya mengajar Sejarah. Klise betul, mahu mengajar subjek teras tetapi perlu berhempas-pulas mengamit hati anak bangsa sendiri. Kenapa entry ini? Saya mendapat tahu keputusan peperiksaan akhir tahun pelajar tingkatan 4 sangat merungsingkan. Saya tidak terperanjat atau terkejut, bukankah mereka juga adalah hasil produk saya semasa mengajar mereka semasa mereka di sesi petang. Saya masih ingat suatu ketika dulu saya pernah sakit jiwa mendidik mereka buat pertama kalinya dalam permulaan karier saya sekitar 2008 dan 2009. Tahun ini sejarah berulang semula...batch yang sangat menjengkelkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...