Saturday, February 6, 2010

Harap2 rambut Ariff boleh lebat pas ni....

Kegiatan hujung minggu Ariff...iaitu menebas rumput depan rumah. (Aku selalu heran, orang tanam pokok buka main subur, tapi pokok2 aku mati..tanah jadi rumah semut) Kena tuntut ilmu pasal tanam-menanam ni). Sila tengok rambut Ariff betul2. Sama jer ngan rumput2 dihadapannya itu tak sesubur dan selebat mana...
Aku dah mencari minyak rambut yang sesuai untuk Ariff ni dah lama....tapi setakat tanya2 jer. Rambut ariff ni jenis jarang-jarang, tak lebat dan masih nampak kulit kepala sikit2. Pernah juga kulit rambut Ariff berdaki tapi taklah sampai berkuping. Aku pernah dengar seorang bidan desa pernah berkata, " nak buang daki atau kerak atau keruping kat kepala baby tu senang jer, pakai minyak kelapa" Aku dengar kira-kira 16 tahun lalu tu. Dan memang magic, aku pernah tengok minyak kelapa dibuat orang untuk mengubati keruping di kepala baby. Pala Ariff tidak pernah berkeruping cuma aku risaukan rambut tak lebat ala-ala...anak perempuan sepupu aku. Rambut Qaseh Sumayyah lebat beb! Setiap kali berjumpa ngan budak ni...mesti aku kan cakap..amboi2 lebat nya rambut anak kau ni Lina.. Apa yang kau pakai. Dia jawab "pakai minyak baby" jer. Tapi aku tak suka minyak rambut baby or minyak zaitun jenama yang ada dipasaran kerana dalam hati kecilku... masih percaya yang minyak kelapa itulah yang terbaik. Takkan aku nak buat sendiri...masak untuk makan pun malas..inikan pulak nak buat minyak kepala. Lagipun...baunya. Fuhh ...pening gue. Baru2 ni kawan aku belikan minyak rambut kelapa asli..harga RM15. Agak mahal kan? Tapi..sekurang2 aku dah dapat apa yang mahukan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...