Sunday, March 6, 2011

First Grandaughter...First Mei Tai

Ini saya dan kakak di ruang menunggu wad bersalin Hospital Putra Jaya, jam 11.00 malam. Dengan harapan sambil menanti saat kelahiran cucu dia yang pertama. Actually bukaan baru 3 cm doktor dah tolak kat labour room, tu pun selepas 24 jam bertarung menahan kesakitan akibat induce..---makna dah rasa-- Takat ni saya dan kakak masih boleh senyum lagi

Saya dan Iman dalam Mei Tai Bigeyesshop .

Saya begitu tertarik untuk memakai Mei Tai..something cam best jer. He hee hee. Puas saya google you tube kat internet nengok cara memakai Mei Tai ni. Ni cara pemakaian Front Carry. Iman masih 5 kilo, kecik lagi... sungguhpun kecik, tapi my baby ni dah boleh angkat kepala yang menjadikannya sesuai dah pakai Mei Tai. Lilit-lilit pakai Mei Tai. Pastu tali dia panjang cam tali pinggang keledar kereta.
Bila dah pakai tu nampak kemas jer, pakai front carry style ni..saya tak berapa suka. Cam mengandung bawa anak 5 kilo kat perut. Masa gi Giant Muar hari tu, saya bawa back carry yang lebih menyenangkan saya bergerak. Macam bawa back pack, Insyallah baby tak fussy. Sebab kepanasan badan kita tu akan menjadikan dia tertidurrr zzzz..
Posing depan poster dan risalah Penyusuan ibu yang digantung di Hospital. Hospital Putra Jaya best..tapi Hospital Sultanah Fatimah, Muar lagi BEST. (Tapi kalau boleh, lain kali biarlah kita diurusi oleh doktor atau jururawat WANITA sahaja boleh?)

Inilah babynya, dipangkuan saya selepas kira-kira 5 jam dilahirkan. Kami tunggu sampai 4 pagi. Last2 anak buah kata, isterinya akan di operate pukul 9.00 pagi sebab stress tak kuar2. (Klise kan) kami pun balik rumah kakak kat Dengkil, dan datang semula jam 1 tengah hari. Baby girl, tepat seperti ramalan saya. wheeeiii!!! Seronoknya dapat baby. Baby Girl? So sweet...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...