Friday, June 15, 2012

Kembali Bekerja..Mood baru habis cuti bersalin

Minggu...,minggu yang penuh dengan adegan2 seperti kepenatan, ngantuk yang amat sangat, pening bagai nak pitam, hampir pitam, kaki sakit dan gatal2 garu sedap, mata bagai ada tanda2 nak rabun, pening kepala eh..dah tulis....Bagi seorang ibu yang eksklusif breastfeeding dan pencinta natural parenting vs pekerja yang dedikasi..hari ini aku ketuk kepala aku dan macam nak hantuk2 kepala kat dinding sebab tak ambil cuti bersalin 3 bulan. Saya kembali bertugas berbekal Iman kepada Allah s.w.t dan hanya Allah sahaja tempat saya mengadu. Tiba2 rasa macam kawan2 telah dirampas ...di mana keseronokan bekerjanya? Sebetulnya saya sudah hilang rasa bahagia sejak ditukar ke sesi pagi...........jujur. Kiasnya saya dulu rajin ke sekolah  sebab ada secret admire saya rasa bahagia...kebahagiaan ini harus disuburkan kembali tetiba je teringat wajah anak2 murid yang polos dan naif itew..kalian lah yang akan mengembalikan kebahagian ku sebagai penjawat awam nih

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...