Sunday, March 7, 2010

Sudah Lima Bulan...

Susahlah nak update blog. Sebenarnya saya selalu mengadap laptop dan membuka internet dengan menggunakan Celcom Broadband memandangkan saya tidak berhajat langsung untuk memasang talian tetap. Bila conneted jer biasanya EDGE jer berbanding di bandar memang GPRS abis lah. Nak update gambar selalu jer memakan masa 30 jam ke 1 jam. Facebook pulak jangan harap nak update lah. memanjang baca entry orang esspecially kekawan. Tetapi ada juga baiknya bila internet tak bagus sangat ni..kerana kalau tengah kemaruk nak shopping, kelambatan nak loading menyebabkan saya berkira-kira untuk membeli...dan kebanyakkannya kubatalkan sahaja. Haa hhaa...

Semenjak Ariff kuat minum...(silapku juga) dia asyik kencing banyak jer. Merimaskan saya selaku ibu yang paling kuat untuk memakaikan dia cloth diaper..semakin kerap kena tukar lampin sebab dah tembus ke kiri dan kanan pergelangan pehanya. Nak pakaikan 2 insert? nanti berlama-lama pulak dia pakai lampin dan nak kena kerap basuh pulak insert2..Nak kembali pakai drypers or petpet? Lupakan.. Buat masa sekarang untuk menyelesaikan masalah workload ni aku memakaikan petpet pada waktu malam. Kira-kiranya tahan dari pukul 10mlm sampai kira-kira 9.00 pagilah. Sebelum Ariff berak..kerana ku taktahan bau yang terhasil jika Ariff berak dalam lampin pakai buang tu. Apa yang saya lakukan seperti juga semasa saya pakai CD..buang najis ke tandas dan flush. Petpet tu buang dalam tong sampah. Kalau Majlis datang leh terus buang..tapi kalau tak datang, tunggulah 2-3 hari lagi. Sebenarnya..ehe ehe.saya berkira-kira nak belikan CD Bamboo pulak kat Arip. Sebab katanya lebih kuat daya penyerapan dan nyahbaunya. Tak rugilah beli banyak2 sebab pakai...cuma mahal dan time duit tengah nak pakai. Mungkin saya boleh menyelit-nyelit perbelanjaan untuk cd bamboo ni kelak. Dah survey dah..antara jenama Bamboolite, Hatio menawan hati.

Macam pernah saya borak2 ngan kawan2, sekarang business tak bagus, macam jadi jurujual kereta terpakai ke, nak renovate rumah ke tapi bussiness yang berasaskan hobi...on je turun naik. Betullah, sebab tulah kot ramai yang buka business handcraft lah, cdlah, joran, motor besar sebab hobi ni peminat yang setia tak berkira-kira untuk memenuhi hobinya itu. Ini berdasarkan pemerhatianlah..aku minat cd, perfume padahal rumah cam yang tak siap ni pun perlukan budget gak. Tiba-tiba karang hobi aku bertukar pulak kepada hobi menghias rumah pulak...mesti aku sanggup berhabis-habisan. Rumah jadi lawa hee hee..wish to had this hobby too. (Maid wanted RM20perday) Any suggestion?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...