Thursday, June 25, 2009

Baby Wearing - Bigeyesshop Giveaway II


Masih ada 30 minit sebelum pukul 12.00 tgh malam. Aku sedang berusaha untuk mengupload kan gambar baby wearing ku.... sebagai usaha untuk mendapatkan pouch a.k.a gendong Bigeyesshop. Kenapa? sebab sebagai seseorang yang semenjak dari kecil sudah dilimpahi dengan kasih sayang mak dan bapa..aku minat dan sesuatu yang "dekat", gendong itu adalah suatu benda yang mendekatkan anakku denganku. Aku dapat mendakap dan merasakan kehangatan anakku. (Atau sebenarnya semenjak aku kahwin dan mempunyai anak, aku dah tak dapat tidur bawah ketiak mak aku...hu..hu).

Gendong juga nostalgia buatku. (Ntah-ntah dulu mak aku dulu pun gendong aku pakai gendong juga ntah?) Mungkin...sebab aku macam pernah terbaca, bayi perempuan akan cenderung meniru perlakuan ibunya setelah ia dewasa. Kalau tak betul, statement aku yang cipta sendiri la kut. kui..kui.. Macam entry pertandingan sebelum ini, Seingatan aku, aku nampak dan tengok nyai aku gendong cucu 23 tahun yang lalu. Eleh..benda gendong ni bukannya janggal tapi ntah mengapa dalam zaman moden (dalam dunia iklan sana, iklan banyak, asyik2 iklan) berjaya gendong kain tidak lagi popular di bandar? Aku duduk kampung je, Di kampung kalau dulu-dulu orang kampung gendong baby pergi noreh, tapi sekarang ibu-ibu pakai gendong gi jemput anak balik sekolah. Naik motor tu... Caranya, pakai pouch ala back front yang ada dijual di kedai-kedai barangan bayi. Murah je tu. Dalam kurang RM30 je tu.

Peranan gendong ni sebenarnya penting..... Hu hu tak tahu nak meroyan apa daaa...Yang ku tahu, aku mengidam pouch baby yang dijahit penuh kasih sayang dan jahitan yang berseniwati dan yang pasti yang boleh ku bercerita pok pek macam nak jual barang bayi kepada orang lain walaupun aku rasa orang macam endah-endah tak endah je apa yang aku cakapkan. 4hb ni ada Hari Jualan dan Keusahawanan, kalau dapat pouch ni, boleh aku pakai bawa Arip ke sekolah sambil jalan sana jalan sini menayang pouch free. Kalau tak dapat?...Rip, kau jalan sendiri. Tak kuasa mama nak gendongmu nak oi!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...