Tuesday, June 23, 2009

Sudut Sejarah

Fuhh...lega, akhirnya Sudut Sejarah berjaya juga disiapkan walaupun dalam jangka waktu yang terlalu suntuk. Kami bermula dengan mencari lokasi sudut...dan tadaa...selalu nak buat magickah?. Sumbangan ku taklah seberapa, cuma sekelumit, paling glamer pun untuk memeriahkan lagi kumpulan membina sudut sejarah ni je. Yang sebenar-benar berusaha mental ialah Kak Siti Maimunah nuu... yang tengah duduk keletihan nu..
Aku selalu nak bercerita tentang segala-gala perkara berkaitan pakai buang. Pakai buang is a bad kan anak murid..maka anak murid aku pun berkata, "Yaa...." tak bagus untuk enviroment. Eh, apa pulak yang akak melalut, Tak delah...kuharap sudut sejarah ni tak pakai buang. Nak masuk pertandingan barulah siap siaga. Habis pertandingan, hilang ntah ke mana. Sebab tulah aku abadikan sudut sejarah ni dalam blog ini. Sebagai kenang-kenangan, sebelum sudut ni jadi sudut Anti-Dadah lak. (Bila sudut ni dah siap, ramai pulak cikgu2 bertanya-tanya? Eh, bukankah sudut ni sudut Anti-Dadah yang punyakah?) Sibuk betul.
Ni, sudut kosong sebelum ia bertukar menjadi sudut sejarah. Tangga kecil tu, tak pergi kemana, cuma ada satu bilik storan kecil untuk pekerja swasta simpan sabun, penyapu, mop dan lain-lain yang menjadi ABK(Alat Bantu Kerja) diaorang. Tanpa perbincangan dan garapan idea guru-guru otai Sejarah takkan jadi sudut ni sedemikian rupa. Dan aku sendiri pun...terpinga-pinga nak buat macam mana? Aku bukan guru sejarah yang baik kan kan... Hu hu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...